Σάββατο, 30 Οκτωβρίου 2010

Σιατίστης Παύλος "Ζαλιστήκαμε σ’ αυτή τη ζωή, χάσαμε το νόημά της"


O Άγιος Δημήτριος υπήρξε μάρτυς του Χριστού και μάρτυς της πίστεως. Μάρτυς είναι εκείνος που δίνει την μαρτυρία. Και αυτό που ζήτησε ο Θεός από μας είναι το να είμαστε μάρτυρές του. Τι θα πει μάρτυρες. Να δίνετε τη μαρτυρία τη δική μου.
Τη μαρτυρία της ζωής που νικά το θάνατο. Τη μαρτυρία της αληθείας που θεραπεύει την πλάνη. Και όλοι, και οι Απόστολοι πρώτα, και οι Άγιοι μετά, υπήρξαν μάρτυρες Ιησού Χριστού.
Δηλαδή, με τη ζωή τους, με την αναστροφή τους, με το λόγο τους, έδιναν τη μαρτυρία της ελπίδος που υπήρχε μέσα τους. Και η ελπίδα τους ήταν ο Ιησούς Χριστός. Αυτός, που για μας τους ανθρώπους και για τη δική μας σωτηρία, Θεός ων γίνεται άνθρωπος. Αυτός που εισέρχεται στη ζωή μας ευεργετώντας και ιώμενος πάντας, αυτός ο οποίος τελικά θα πάρει τη δική μας θέση πάνω στο Σταυρό και θα χαρίσει σε μας τη ζωή που νίκησε το θάνατο για να δώσει νόημα στη ζωή μας και να μας ελευθερώσει από το άσκοπο και το παράλογο.
Γιατί, αν ο θάνατος είναι το τέρμα της ζωής του ανθρώπου, τότε ότι κάνει ο άνθρωπος είναι μάταιο, είναι ανόητο, είναι άσκοπο, είναι παράλογο. Πολύ περισσότερο όταν τα δικά του έργα, τα κτίσματά του, μένουν στον αιώνα και αυτός πέφτει και χάνεται χωρίς μάλιστα να ξέρει το που και το πότε.
Έτσι λοιπόν, ο Άγιος Δημήτριος, με τη ζωή του, με την αναστροφή του έδινε τη μαρτυρία του Χριστού. Και αυτή τη μαρτυρία ο καθένας μπορεί να τη δίνει όπου κι αν βρίσκεται. Όποιο επάγγελμα κι αν έχει. Οσοδήποτε μεγάλος ή μικρός άνθρωπος είναι μπορεί να τη δίνει ακριβώς αυτή τη μαρτυρία και αυτή η μαρτυρία είναι η ελπίδα και η αλήθεια του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος βρίσκεται πρώτα και κύρια σε εσωτερικά αδιέξοδα. Σε πνευματικά αδιέξοδα. Είπα και χθες, το είπα στην ιεραρχία, το λέω και σήμερα: «η κρίση που περνάμε έχει αίτια πνευματικά».
Ζαλιστήκαμε σ’ αυτή τη ζωή, χάσαμε το νόημά της, ξεχάσαμε ότι υπάρχει ο θάνατος, αγκυροβολήσαμε πάνω στη δύναμη, στο χρήμα, στην εξουσία, στην ηδονή και μία ροπή και ταύτα πάντα θάνατος διαδέχεται.
Και αν ο άνθρωπος, την ώρα αυτής της ροπής, δεν έχει τη δυνατότητα να απαντήσει σ’ αυτόν το θάνατο που έρχεται να τον νικήσει, είναι ένας άνθρωπος τίποτα, ένας άνθρωπος μηδέν, ένας άνθρωπος που τελικά είναι σκουπίδι, γιατί αν είναι μόνο σώμα σκουπίδι θα γίνει.
Όμως αυτή είναι η ελπίδα που ο Άγιος Δημήτριος ενέπνευσε, αφού πρώτα γεύτηκε στη δική του τη ζωή. Και για αυτό έκανε τους στρατιώτες του να τον λατρεύουν σαν πατέρα. Και είχε κάποια στιγμή που κλίθηκε αυτή τη μαρτυρία της ζωής του, να τη σφραγίσει με το μαρτύριό του. Και δε δίστασε να το κάνει.
Γιατί ο Άγιος ήξερε καλά ανάμεσα σε τι είχε να διαλέξει. Ήξερε ότι είχε να διαλέξει ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο. Ήξερε ότι όλα όσα του υποσχόντουσαν για να αρνηθεί το Χριστό ήτανε σκουπίδια, όσο σπουδαία και αν φαινόντουσαν σε κάποια στιγμή. Και ο Άγιος προτίμησε τι; Τη ζωή που νικά το θάνατο και όχι τη ζωή που οδηγεί στο θάνατο. Γι αυτό ακριβώς έγινε μάρτυς της αληθείας, μάρτυς της πίστεως. Προτίμησε να μαρτυρήσει, να χάσει τη ζωή του, αλλά όχι να αρνηθεί τη ζωή του.
Και τη ζωή τη χάνει αυτός που αρνείται εκείνον που είναι η ζωή. Και εκείνος που είναι η ζωή είναι εκείνος που νίκησε το θάνατο. Γι αυτό αντιλαμβάνεστε, μέσα στο διάβα των χρόνων, ότι η Ανάσταση του Χριστού είναι το γεγονός που δέχτηκε τη μεγαλύτερη επίθεση απ’ όλους τους αρνητές. Γιατί η Ανάσταση του Χριστού είναι το λυτάριο που σπάζουν το κεφάλι τους όλοι εκείνοι με τις απόψεις, με τις θεωρίες, με τις ιδέες. Όταν μια ιδέα σου δεν μπορεί να νικήσει το θάνατο είναι για πέταμα όσο σπουδαία κι αν φαίνεται, όσο κι αν λάμπει σε κάποια στιγμή. Ο άνθρωπος στο βάθος του θέλει να ζήσει. Και ο Άγιος Δημήτριος μαρτύρησε για να ζήσει.
Και η συνέχεια δείχνει πόσο καλά έκανε. Γιατί αυτός ο άγιος που μαρτύρησε, αυτός ο Άγιος που πέθανε κάπου εκεί στο 300 κοντά συνέχισε και συνεχίζει να ζει μέχρι σήμερα. Σ’ αυτόν καταφεύγουμε. Είδαμε την πορεία του μέσα στη ζωή μας ενώ εκείνος έχει φύγει απ’ τη ζωή. Είδαμε τα θαύματά του. Είδαμε την κοντινή μας πόλη τη Θεσσαλονίκη και όχι μόνον να δέχεται την προστασία και τη σωτηρία του. Τον είδαν οι άνθρωποι να προστατεύει την πόλη και να την οδηγεί στην νίκη.
Έτσι ακριβώς λοιπόν, η πίστη και η σχέση του ανθρώπου σ’ αυτόν τον τόπο με την Εκκλησία, το είπα και χθες και το ξαναλέω, δεν γράφτηκε σε κανένα καταστατικό δεν αποτελεί καμία ιδέα.
Είναι πίστη ζυμωμένη με τη ζωή. Οι άνθρωποι έζησαν τους Αγίους. Έζησαν τον Άγιο Δημήτριο. Τον είδαν μπροστά τους. Απευθύνθηκαν σ’ αυτόν απ’ όλα τα χρόνια μέσα απ’ τους αιώνες. Απ’ τη εποχή που ο Μακρυγιάννης θα σταθεί στον Αι Γιάννη τον Πρόδρομο και θα του πει: δώσε μου όπλα και εγώ θα σου φέρω ένα ασημένιο καντήλι. Κι όταν βρήκε τα όπλα πήγε το καντήλι στον Άγιο…
Αυτός ο λαός λοιπόν που έζησε έτσι τους Αγίους του ξέρει τι πιστεύει. Ξέρει γιατί ζει. Ξέρει γιατί τρέχει. Ποιοι είναι εκείνοι που αυτή την πίστη του την αρνούνται; Αυτοί που δεν αγάπησαν ποτέ το λαό. Δεν το λέω εγώ. Το λέει ο μεγάλος ρώσος συγγραφέας ο Ντοστογιέφσκι. Είπε, αυτοί οι άνθρωποι δεν πίστευσαν ποτέ στο λαό. Δεν σεβάστηκαν ποτέ το λαό.
Το μόνο που έκαναν να εκμεταλλεύονται το λαό. Για αυτό, ρώτησαν; Εάν δείγματα δείχνουν, ότι θέλουμε να γίνουμε ένα κράτος άθεο, που δεν θέλουν τα παιδιά μας να βλέπουν στα σχολεία τις εικόνες του Θεού και της Παναγίας, ποιον ρώτησαν εκείνοι που αποφάσισαν; Ρώτησαν το λαό, που υποτίθεται ότι τον εκπροσωπούν; Ή υποτάσσονται σε δυνάμεις σκοτεινές;
Ο Άγιος Δημήτριος μαρτύρησε, όχι γιατί έκανε κάτι κακό αλλά γιατί ήτανε πιστός. Και μάθαμε πρόσφατα, ότι δεν είναι μόνο ένας αλλά και άλλοι. Μέχρι στιγμής γνωρίζω το αστυνομικό σώμα, που αρνήθηκαν να παραλάβουν την ταυτότητα που δεν τους εκφράζει και απολύθησαν. Ξαναγυρίσαμε στους διωγμούς; Δεν τους φοβήθηκε η Εκκλησία.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος θα πει: Πού οι πολεμήσαντες την Εκκλησία; Αυτοί απώλλοντο η δε Εκκλησία υπέρ τον ουρανόν αναβέβηκε. Γι αυτό λοιπόν οι μνήμες των Αγίων μας, που ο καθένας έχει τη δική του προσωπικότητα, έχει τη δική του χάρη, έχει τη δική του ευλογία, έχει το δικό του τρόπο που στάθηκε στη ζωή του δίπλα στους ανθρώπους, άλλοτε με το μαρτύριο, άλλοτε με την άσκηση, άλλοτε με τον αγιασμό, όμως όλα αυτά συνθέτουν αυτήν την καινή κτίση που είναι η Εκκλησία του Χριστού.
Είναι η μόνη που αναδεικνύει Αγίους δηλαδή ζωντανούς ανθρώπους που μπορούν να ενεργούν και μετά το θάνατό τους.
Έτσι λοιπόν οι γιορτές των Αγίων μας και η γιορτή του Αγίου Δημητρίου σήμερα με ότι συμβολίζει με ότι σηματοδοτεί μέσα στο στερέωμα της Εκκλησίας αλλά και μέσα στο δρόμο του Ελληνικού κράτους είναι ολόφωτα φώτα που φωτίζουν σε σύγχρονα σκοτάδια την πορεία της ζωής και του ανθρώπινου προσώπου και του τόπου μας και της ζωής μας.
Γι αυτό λοιπόν οι γιορτές των Αγίων μας, είναι αφορμές προβληματισμού, αφορμές εμβάθυνσης. Το μαρτύριό τους εμπνέει τη δική μας αγωνιστικότητα. Την αγωνιστικότητα της Εκκλησίας σε κάθε καιρό, και στο δικό μας τον καιρό. Αυτά ήταν τα πρότυπα της Εκκλησίας. Οι Άγιοι και οι Μάρτυρες. Απ’ αυτά παίρνανε δύναμη, απ’ αυτά έχουνε έμπνευση απ’ αυτά συνέχιζε τη μαρτυρία του Ιησού Χριστού μέσα στο σημερινό κόσμο.
Να ευχαριστήσουμε λοιπόν τον Άγιο Δημήτριο για ότι έγινε και για ότι είναι για την Εκκλησία του Χριστού. Για το φως που μας δίνει, για την αγάπη που μας προσφέρει, για τα θαύματα που έκανε και κάνει.
Για το μύρο που ανέβλυσε, που είναι το μύρο του Αγίου Πνεύματος, το οποίο πλούσια κατώκησε μέσα στη δική του την ψυχή, και να καταλάβουμε και μεις που ζούμε μέσα σ’ αυτά τα δύσκολα και μπερδεμένα χρόνια ότι αν δεν ανάψουμε αυτό το φως της πίστεως, το φως της γνώσεως του Θεού και το φως της αγάπης του, θα περπατάμε σε σκοτάδια και θα γεννάμε αδιέξοδα.
Η Εκκλησία γνωρίζει την Ιστορία πριν έρθει. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στην Αποκάλυψή του μας βεβαιώνει για τους διωγμούς των πιστών ανθρώπων, αλλά και μας βεβαιώνει για το ότι ο Χριστός είναι εκείνος που εξήλθε νικών και ίνα νικήσει.
Γνωρίζοντας λοιπόν από την αρχή το τέλος της Ιστορίας δεν φοβόμαστε τις ενδιάμεσες καταστάσεις, αλλά θα αγωνιζόμαστε, γιατί η παρουσία του Χριστού στη ζωή του κόσμου είναι η ελπίδα, είναι το φως, είναι ακριβώς αυτό που θα δώσει νόημα στη ζωή των ανθρώπων.
Ας ευχηθούμε λοιπόν η μνήμη του Αγίου Δημητρίου να λειτουργήσει για όλους μας και αφυπνιστικά και παρηγορητικά μέσα στην πορεία της ζωής μας.


Πληροφορίες από: http://www.romfea.gr/


.

Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Οι σχέσεις της Ελλάδας με τα Βαλκάνια στη Νεολιθική εποχή






Οι σχέσεις της Ελλάδας με τα Βαλκάνια
στη Νεολιθική εποχή
7 Οκτωβρίου 2010 – 10 Ιανουαρίου 2011
Μέγαρο Σταθάτου

Με την ευκαιρία της φιλοξενίας της έκθεσης «Το ξεχασμένο παρελθόν της Ευρώπης. Η κοιλάδα του Δούναβη, 5000-3500 π.Χ.», το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού – Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, οργανώνει για συγκριτικούς σκοπούς μια παράλληλη παρουσίαση περίπου 90 αρχαιολογικών αντικειμένων από ελληνικές νεολιθικές θέσεις με κατοίκηση κατά την 5η και 4η χιλιετία π.Χ. Η παρουσίαση έχει ως στόχο να αναδείξει τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές μεταξύ της Ελλάδας και άλλων περιοχών της ΝΑ Ευρώπης πριν από 7.000 χρόνια και να εντάξει τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στον ελλαδικό και αιγαιακό χώρο την περίοδο αυτή σε ένα ευρύτερο ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο.
Η 5η χιλιετία π.Χ. ήταν περίοδος μεγάλης ακμής για τις νεολιθικές κοινότητες της Ελλάδας. Οι οικισμοί επεκτάθηκαν σημαντικά και απέκτησαν καλύτερη οργάνωση, η τεχνολογία σημείωσε σημαντικές προόδους – κυρίως με την επινόηση της μεταλλουργίας – και οι επαφές με άλλες περιοχές αυξήθηκαν δραματικά.
Οι ομοιότητες που παρατηρούνται σε διάφορους τομείς του υλικού πολιτισμού με άλλες περιοχές των Βαλκανίων είναι πολλές και ενδιαφέρουσες. Αρκετοί τύποι ειδωλίων – ιδιαίτερα στη βόρεια Ελλάδα – έχουν σαφείς αναλογίες ως προς το σχήμα και τη διοακόσμηση με ειδώλια που κατασκευάζονταν στις περιοχές της σημερινής Σερβίας και Βουλγαρίας. Η κατεργασία του χαλκού ξεκινά και εδώ ήδη από την αρχή της 5ης χιλιετίας. Ορισμένα κοσμήματα από χρυσό, άργυρο, λίθο, πηλό ή όστρεο ανήκουν σε τύπους που απαντούν σε όλη την έκταση της ΝΑ Ευρώπης. Παραπλήσιες τεχνικές διακόσμησης πιστοποιούνται και σε διάφορες κατηγορίες κεραμικής.
Τι σημαίνουν αυτές οι ομοιότητες; Ήταν αποτέλεσμα άμεσων επαφών, ανταλλαγών, παραπλήσιων παραδόσεων ή απλώς μιας μακρόχρονης πολιτισμικής αλληλεπίδρασης με κοινές συνισταμένες σε όλο το εύρος της λεγόμενης «Παλαιάς Ευρώπης»; Και τι συνέβαινε στην Ελλάδα κατά την 4η χιλιετία, όταν οι περισσότεροι νεολιθικοί πολιτισμοί της ΝΑ Ευρώπης είχαν αρχίσει να παρακμάζουν;
Τα ερωτήματα αυτά διαπραγματεύεται η έκθεση και ο κατάλογος που τη συνοδεύει, με τίτλο «Η Ελλάδα στο ευρύτερο πολιτισμικό πλαίσιο των Βαλκανίων κατά την 5η και 4η χιλιετία».
Στην έκθεση παρουσιάζονται αντικείμενα από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, τα Αρχαιολογικά Μουσεία Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Φιλίππων, Δράμας, Σερρών, Δίου, Βόλου, Λάρισας και Καρδίτσας, την Αρχαιολογική Συλλογή Καστοριάς, το Νεολιθικό Μουσείο Διρού, την Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας Νότιας Ελλάδας, το Μουσείο Μπενάκη και τη συλλογή της Βρετανικής Αρχαιολογικής Σχολής.
Αρκετά από τα αντικείμενα αυτά – που περιλαμβάνουν πήλινα και λίθινα ειδώλια, αγγεία, χρυσά και αργυρά κοσμήματα, χάλκινα και λίθινα εργαλεία, πήλινες σφραγίδες, καθώς και ομοιώματα νεολιθικών σπιτιών – παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια συνθετική έκθεση για τη Νεολιθική περίοδο.
Επιμέλεια: Νίκος Παπαδημητρίου
Στα πλαίσια της έκθεσης οργανώνονται εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία.
Μάθετε για την παράλληλη έκθεση: «Το ξεχασμένο παρελθόν της Ευρώπης. Η κοιλάδα του Δούναβη, 5000-3500 π.Χ.»…


Πηγή

.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Το ξεχασμένο παρελθόν της Ευρώπης




Ειδώλιο «στοχαστή» από τη Ρουμανία, 5000-4600 π.Χ., Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Ρουμανίας
Αγγείο του πολιτισμού Cucuteni από τη Ρουμανία, 4200-4050 π.Χ., CMNM

Χρυσά ελάσματα σε σχήμα τάυρων, Βάρνα, Βουλγαρία 4400-4200 π.Χ., Μουσείο Βάρνας
TO ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Η κοιλάδα του Δούναβη, 5000-3500 π.Χ.,
7 Οκτωβρίου 2010 – 10 Ιανουαρίου 2011
Μέγαρο Σταθάτου
Πριν ακόμη εμφανιστούν τα πρώτα αστικά κέντρα στη Μεσοποταμία γύρω στο 4500 π.Χ., ένας αξιοθαύμαστος πολιτισμός με ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία και σύνθετα συστήματα συμβολικής αναπαράστασης είχαν αναπτυχθεί στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης.
Οι κάτοικοι των νεολιθικών Βαλκανίων ήταν οι πρώτοι στην ευρωπαϊκή ήπειρο που υιοθέτησαν ένα νέο μοντέλο οικονομίας, βασισμένο στην καλλιέργεια της γης και την κτηνοτροφία. Αυτό συνέβη την 7η χιλιετία π.Χ. και σήμανε μια ριζική αλλαγή στον τρόπο αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με το περιβάλλον. Μετά από εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια νομαδικής ζωής – κατά τη διάρκεια των οποίων σημειώθηκε ελάχιστη πρόοδος – οι άνθρωποι άρχισαν να κατοικούν σε μόνιμους οικισμούς και να αναπτύσσουν νέες τεχνικές δεξιότητες και τρόπους κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Ο οίκος έγινε το κέντρο της κοινωνικής ζωής και ο άνθρωπος άρχισε να διερευνά άγνωστες έως τότε πτυχές του υλικού και πνευματικού του κόσμου. Αντικατάστησε τις παραδοσιακές καλύβες με μόνιμα κτίσματα και τα καλάθια με πήλινα αγγεία, Κατανόησε τις ιδιότητες των μετάλλων και άρχισε να κατασκευάζει πολύ πιο αποτελεσματικά εργαλεία. Εξέφρασε τις πνευματικές του ανησυχίες μέσω των ειδωλίων και των ταφικών εθίμων. Και ανέπτυξε ένα σύνθετο σύστημα ανταλλαγών.
Κατά την 5η χιλιετία π.Χ., οι νεολιθικοί πολιτισμοί των Βαλκανίων ήταν από τους πιο προηγμένους της εποχής – με πυκνοκατοικημένους οικισμούς, έντονη κοινωνική διαστρωμάτωση, εντυπωσιακές θρησκευτικές τελετές, σύνθετα δίκτυα ανταλλαγών και σημαντικές κατακτήσεις στον τομέα της μεταλλουργίας
Ωστόσο, στα μέσα της 4ης χιλιετίας, οι περισσότεροι από αυτούς άρχισαν να καταρρέουν με απότομο τρόπο. Οι λόγοι της κατάρρευσης δεν είναι σαφείς; Πληθυσμιακές μετακινήσεις και εισβολές; Κλιματικές αλλαγές; Εξάντληση των φυσικών πόρων;
Το ξεχασμένο παρελθόν της «Παλαιάς Ευρώπης» αποκαλύπτεται σε αυτήν την έκθεση, που περιλαμβάνει πάνω από 200 νεολιθικά αντικείμενα από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και τη Μολδαβία. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά ανθρωπόμορφα ειδώλια – που θυμίζουν έργα μοντέρνας τέχνης – τα πολύχρωμα αγγεία, τα πολυάριθμα χάλκινα αντικείμενα και τα περίφημα χρυσά κοσμήματα από το νεκροταφείο της Βάρνας, που συνιστούν τον πρωιμότερο γνωστό «θησαυρό» χρυσών αντικειμένων στον κόσμο.
Η έκθεση έχει διοργανωθεί από το Institute for the Study of the Ancient World του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, σε συνεργασία με το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο της Ρουμανίας, με τη συμμετοχή του Περιφερειακού Μουσείου της Βάρνας, στη Βουλγαρία, και του Εθνικού Αρχαιολογικού και Ιστορικού Μουσείου της Δημοκρατίας της Μολδαβίας, στο Κισινάου.
Επιμέλεια: David Anthory – Jennifer Chi
Η έκθεση παρουσιάζεται παράλληλα με την έκθεση «Οι σχέσεις της Ελλάδας με τα Βαλκάνια στη Νεολιθική εποχή».
διαβάστε περισσότερα στην επιστημη ιστοσελιδα του ISAW…
διαβάστε για την παράλληλη έκθεση «Οι σχέσεις της Ελλάδας με τα Βαλκάνια στη Νεολιθική εποχή»…


Πηγή

.

Ελληνικά Χειρόγραφα στη Βρετανική Βιβλιοθήκη (on – line)

Σάββατο, 2 Οκτωβρίου 2010

Δωρεάν ξεναγήσεις του Πολιτιστικού Οργανισμού Αθήνας

Ξεκινάει το πρόγραμμα των δωρεάν ξεναγήσεων σε Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία της πόλης, για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2010. Ένας θεσμός που προσελκύει μεγάλο αριθμό δημοτών.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα 210 3231841 – 210 3240762 της Δημοτικής Πινακοθήκης.


Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

1. Κεραμεικός
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Ερμού 148, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Νεοκλασσική Αθήνα
Σημείο Συγκέντρωσης: Άγαλμα Θεόδωρου Κολοκοτρώνη έμπροσθεν Παλαιάς Βουλής επί της οδού Σταδίου, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Βυζαντινές Εκκλησίες
Σημείο Συγκέντρωσης: Παρεκκλήσι Αγίου Ελευθερίου δίπλα στη Μητρόπολη, ώρα: 10.30 π.μ.

Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

1. Η Αθήνα του Κωστή Παλαμά
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Ακαδημίας Αθηνών (Άγαλμα Θεάς Αθηνάς) οδού Πανεπιστημίου, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Μουσείο Ακρόπολης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου 15, ώρα: 9.45 π.μ.
Στο Μουσείο Ακρόπολης θα πραγματοποιούνται δύο ξεναγήσεις μόνο με δήλωση συμμετοχής.
Παραλαβή δελτίων συμμετοχής/προτεραιότητας θα πραγματοποιείται από την Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 51-Πλατεία Κουμουνδούρου, τηλ. 210-3240762, 210-3231841) από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00.

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

1. Αρχαιολογικό Μουσείο: Ρωμαϊκές Συλλογές
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του Μουσείου επί της οδού Πατησίων, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Αρχαία Αγορά
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Αδριανού 24, έναντι εκκλησίας Αγίου Φιλίππου, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Μπενάκη: Αρχαιολογικές Συλλογές
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Κουμπάρη 1 (από τον κήπο), ώρα: 10.30 π.μ.
4. Η Αθήνα του Σπύρου Βασιλείου
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Γουέμπστερ 5Α, Ακρόπολη, ώρα:10.30 π.μ.

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

1. Αρχαιολογικό Μουσείο: Συλλογή Κεραμικής
Σημείο Συγκέντρωσης:Είσοδος του Μουσείου επί της οδού Πατησίων, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Μουσείο Μπενάκη: Λαογραφικά-Κειμήλια Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Κουμπάρη 1 (από τον κήπο), ώρα: 10.30 π.μ.
3. Αθήνα Ρωμαϊκών Χρόνων
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Ρωμαϊκής Αγοράς: Πύλη Αθηνάς Αρχηγέτιδος, Πλάκα (συμβολή οδών Άρεως, Ποικίλης, Διόσκουρων), ώρα: 10.30 π.μ.

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

1. Ζάππειο-Εθνικός Κήπος
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Βασ. Σοφίας, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Μουσείο Ακρόπολης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου 15, ώρα: 9.45 π.μ.
Στο Μουσείο Ακρόπολης θα πραγματοποιούνται δύο ξεναγήσεις μόνο με δήλωση συμμετοχής.
Παραλαβή δελτίων συμμετοχής/προτεραιότητας θα πραγματοποιείται από την Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 51-Πλατεία Κουμουνδούρου, τηλ. 210-3240762, 210-3231841) από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00.

Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

1. Νότια Κλιτύς Ακροπόλεως
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος θεάτρου Διονύσου επί της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Μουσείο και Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνας
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Αρχαιολογικού Χώρου επί της Ιεράς Οδού 1 & Γκιόκα, Πλατεία Ελευσίνας, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Βυζαντινό Μουσείο: Βυζαντινές Συλλογές
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Βασ. Σοφίας 22, ώρα: 10.30 π.μ.
4. Μονή Δαφνίου
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος εκδόσεως εισιτηρίων στο τέρμα της Ιεράς Οδού, ώρα: 10.30 π.μ.





Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

1. Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Κυδαθηναίων 17, Πλάκα, ώρα:10.30 π.μ.
2. Ολυμπιείο-Στάδιο
Σημείο Συγκέντρωσης: Πύλη Ανδριανού, ώρα: 10.30 π.μ.

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

1. Ακαδημία Πλάτωνος
Σημείο Συγκέντρωσης: Ναός Αγίου Τρύφωνα στο Πάρκο Ακαδημίας Πλάτωνος, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Α’ Κοιμητήριο
Σημείο Συγκέντρωσης: Κεντρική είσοδος, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Η Αθήνα από τον 19ο στον 20ο αιώνα
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Υπουργείου Εξωτερικών, Βασ. Σοφίας 5, ώρα: 10.30 π.μ.
4. Οδός Αιόλου
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος εκκλησίας Αγίας Ειρήνης, ώρα: 10.30 π.μ.

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

1. Αρχαιολογικό Μουσείο: Αιγυπτιακές Συλλογές
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του Μουσείου επί της οδού Πατησίων, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Ναυτικό Μουσείο Πειραιά
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Πλατεία Φρεατύδος, Μαρίνα Ζέας, Ακτή Θεμιστοκλέους,ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Ακρόπολης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου 15, ώρα: 9.45 π.μ.
Στο Μουσείο Ακρόπολης θα πραγματοποιούνται δύο ξεναγήσεις μόνο με δήλωση συμμετοχής.
Παραλαβή δελτίων συμμετοχής/προτεραιότητας θα πραγματοποιείται από την Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 51-Πλατεία Κουμουνδούρου, τηλ. 210-3240762, 210-3231841) από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00.

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

1. Αρχαιολογικό Μουσείο: Προϊστορικές Συλλογές
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του Μουσείου επί της οδού Πατησίων, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Ακρόπολη
Σημείο Συγκέντρωσης: Έλεγχος εισιτηρίων, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Επιγραφικό Μουσείο
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Τοσίτσα 1, ώρα: 10.30 π.μ.

4. Μουσείο Πολεμικού Ναυτικού «Θωρηκτό Γεώργιος Αβέρωφ»
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του πλοίου, Μαρίνα Φλοίσβος, Τροκαντερό-Παλαιό Φάληρο, ώρα: 10.30 π.μ.

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

1. Αθήνα Οθωμανικής Περιόδου
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Σταθμού τρένου Πλατείας Μοναστηρακίου, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Παριλίσσια Αθήνα
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Σταθμού Μετρό «Ευαγγελισμός»- Άγιος Γεώργιος Ριζάρη, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Ακρόπολης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου 15, ώρα: 9.45 π.μ.
Στο Μουσείο Ακρόπολης θα πραγματοποιούνται δύο ξεναγήσεις μόνο με δήλωση συμμετοχής.
Παραλαβή δελτίων συμμετοχής/προτεραιότητας θα πραγματοποιείται από την Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 51-Πλατεία Κουμουνδούρου, τηλ. 210-3240762, 210-3231841) από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00.

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

1. Αρχαιολογικό Μουσείο: Συλλογή Χάλκινων
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του Μουσείου επί της οδού Πατησίων, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Κεραμεικός
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Ερμού 148, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Μπενάκη:Βυζαντινά- Εκκλησιαστική Τέχνη
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Κουμπάρη 1 (από τον κήπο), ώρα: 10.30 π.μ.
4. Μνημεία Πλάκας (Αλήκοκο – Ριζόκαστρο – Αναφιώτικα)
Σημείο Συγκέντρωσης: Πλατεία Φιλόμουσου Εταιρείας οδού Κυδαθηναίων, Πλάκα, ώρα: 10.30 π.μ.





Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

1. Εθνική Πινακοθήκη
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Βασ. Κωνσταντίνου 50 (εκδοτήρια εισιτηρίων), ώρα: 10.30 π.μ.
2. Μνημεία Πλάκας (Ροδακιό-Μέγα Μοναστήρι-Βλασαρού)
Σημείο Συγκέντρωσης: Εκκλησάκι Αγίας Δύναμης επί της οδού Μητροπόλεως, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Ακρόπολης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου 15, ώρα: 9.45 π.μ.
Στο Μουσείο Ακρόπολης θα πραγματοποιούνται δύο ξεναγήσεις μόνο με δήλωση συμμετοχής.
Παραλαβή δελτίων συμμετοχής/προτεραιότητας θα πραγματοποιείται από την Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 51-Πλατεία Κουμουνδούρου, τηλ. 210-3240762, 210-3231841) από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00.

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

1. Πνύκα: Λόφος Νυμφών-Λόφος Μουσών- Άρειος Πάγος
Σημείο Συγκέντρωσης: Άγιος Δημήτριος Λουμπαρδιάρης, Φιλοπάππου, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του Μουσείου επί της Χαριλάου Τρικούπη 31, Πασαλιμάνι, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Αγίων Ασωμάτων 22, Κεραμεικός, ώρα: 10.30 π.μ.
4. Παληές Γειτονίες της Αθήνας-Ψυρρή
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Σταθμού τρένου Πλατείας Μοναστηρακίου, ώρα: 10.30 π.μ.

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

1. Αρχαία Αγορά
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Αδριανού 24, έναντι εκκλησίας Αγίου Φιλίππου, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Μουσείο Ακρόπολης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου 15, ώρα: 9.45 π.μ.
Στο Μουσείο Ακρόπολης θα πραγματοποιούνται δύο ξεναγήσεις μόνο με δήλωση συμμετοχής.
Παραλαβή δελτίων συμμετοχής/προτεραιότητας θα πραγματοποιείται από την Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 51-Πλατεία Κουμουνδούρου, τηλ. 210-3240762, 210-3231841) από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00.>

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

1. Βόρεια Κλιτύς Ακροπόλεως
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του χώρου επί των οδών Θεωρίας και Πανός (έναντι Μουσείου Κανελλοπούλου), Πλάκα, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Ιστορικό Μουσείο Νεωτέρας Ελλάδος (Παλαιά Βουλή)
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του Μουσείου επί της οδού Σταδίου, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Ιλίου Μέλαθρον)
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Πανεπιστημίου 12, ώρα: 10.30 π.μ.
4. Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» «Το οδοιπορικό της Αθήνας»
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Ηρακλειδών 66Α, Θησείο, ώρα: 10.30 π.μ.

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

1. Αρχαιολογικό Μουσείο: Συλλογή Γλυπτικής
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος του Μουσείου επί της οδού Πατησίων, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Μουσείο Κυκλαδικής και Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης (Γουλανδρή)
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Νεοφύτου Δούκα 4, Κολωνάκι, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Ακρόπολης
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου 15, ώρα: 9.45 π.μ.
Στο Μουσείο Ακρόπολης θα πραγματοποιούνται δύο ξεναγήσεις μόνο με δήλωση συμμετοχής.
Παραλαβή δελτίων συμμετοχής/προτεραιότητας θα πραγματοποιείται από την Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 51-Πλατεία Κουμουνδούρου, τηλ. 210-3240762, 210-3231841) από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00.

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

1. Ακρόπολη
Σημείο Συγκέντρωσης: Έλεγχος Εισιτηρίων, ώρα: 10.30 π.μ.
2. Βυζαντινό Μουσείο: Μεταβυζαντινές Συλλογές
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Βασ. Σοφίας 22, ώρα: 10.30 π.μ.
3. Μουσείο Πόλεως Αθηνών
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Παπαρρηγοπούλου 7, Πλατεία Κλαυθμώνος, ώρα: 10.30 π.μ.
4. Δημοτική Πινακοθήκη
Σημείο Συγκέντρωσης: Είσοδος Πειραιώς 51, Πλατεία Κουμουνδούρου, ώρα: 10.30 π.μ.
.



Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων
.

Banners


Banner Ορθόδοξων Ιστοχώρων και Ιστολογίων
Ξεκινάμε μια προσπάθεια παρουσίασης Ορθόδοξων Ιστοχώρων και Ιστολογίων.
Αν δεν υπάρχει ο δικός σας, ζητάμε συγνώμη,
ενημερώστε μας και θα τον συμπεριλάβουμε.





Create your own banner at mybannermaker.com!
Πέρα από το άτομο
Make your own banner at MyBannerMaker.com!



Create your own banner at mybannermaker.com!
Make your own banner at MyBannerMaker.com!















(υπό κατασκευή)


Τα banner μας
Αντιγράψτε τον κώδικα στη δική σας σελίδα
για να εμφανιστούν τα banner μας.
Ειδοποιήστε μας για να συμπεριλάβουμε και το δικό σας.